5.4.2014
Kaip pasirinkti meistrą?
Meistro pasirinkimo kriterijai
• Patirtis
Internete skelbimuose neretai gali perskaityti: 10, 12, 15 metų patirtis.
Kas ją nustato? Nuo kada ją skaičiuoti? Koks turėtų būti atskaitos taškas?
Įmonės paprastai patirtį skaičiuoja nuo įmonės įkūrimo datos. Kas kita meistrai – privatininkai. Aš būdamas 12 metų krosnininkui tėvui maišiau molį. Ar tai reiškia, kad mano patirtis 32 metai?
Privatus meistras galėtų atskaitos tašką pasirinkti nuo krosnininko kvalifikacijos įgijimo.
• Kvalifikacija
Krosnininkus ruošia Vilniaus Jaruzalės darbo rinkos mokymo centras. Kursus organizuoja Lietuvos nacionalinė židinių – dūmtraukių montuotojų asociacija. Kam to reikia? O kam reikalingas vairuotojo pažymėjimas, jeigu ir taip moku vairuoti?
Krosnininko (jis kartu ir židinių bei kaminų specialistas) darbas labai atsakingas, kadangi tai susiję su dūmais ir smalkėmis (sveikata), saugumu (gaisro tikimybė), šildymu, jaukumu ir pan. Aš turiu net kelis kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus.
• Praktika
Įmonėje dirbantis meistras nuolat stato krosnis. Kadangi dirba ne privačiai, tai jam eilės tvarka yra suderinami objektai, užsakytos ir pristatytos medžiagos. Dirbdamas komandoje su kitu meistru, kartu krosnių per metus pastato tiek, kiek privatus meistras statytų keletą metų.
• Tobulėjimas
Seminarai, kursai, parodos, konferencijos, mokymai. Įmonėse tai tiesiog kasdienybė tad įmonės darbuotojai nuolat atnaujina žinias. Privatininkai dažniausiai neturi tokių galimybių, tad jų profesinis tobulėjimas yra net kelis kartus prastesnis.
• Pasiekimai
Iš metų į metus dirbant toje pačioje srityje turi kažką ir pasiekti. Dėl to turėtum būti įvertintas, apdovanotas, aprašytas ar kitaip pasižymėjęs. Lietuva ne Amerika, čia žmonės kuklūs – nemėgsta girtis. Manau, kad be reikalo, kam tai slėpti. Gal būt užsakovui tai padės apsispręsti pasirenkant meistrą?
• Pasigirkime
Turiu per 20 diplomų, sertifikatų, įvairiausių raštų iš skirtingų pasaulio šalių, aplankiau 11 gamyklų. Dalyvaujam statybos parodose, leidžiame lankstinukus, rašau straipsnius į laikraščius bei žurnalus, buvau rodomas per visus TV kanalus, kelis kartus „pirkome“ bėdas „Bėdų turgaus“ laidoje, dalyvavau tiesioginėse radijo laidose...
• Viešumas
Atkreipkite dėmesį į skelbiamus kontaktus. Jeigu meistras yra patikimas, neturi problemų su klientais, medžiagų tiekėjais, verslo partneriais, jam nėra reikalo slėpti savo adresą, pavardę ir kitus kontaktus. Jeigu matote skelbimą ar visą svetainę be adreso, kyla abejonės dėl tokio skelbimo patikimumo.
• Rekomendacijos
Kartais pas mus klientai pasiklausia nuomonės apie vieną ar kitą įmonę ar meistrą. Nežiūrint į tai, kad tai būna konkurentai, atsakome nešališkai. Židinių ir krosnių montavimo įmonės mūsų versle – kaip seimo nariai, stebimos pro padidinimo stiklą. Jos dėl viešumo ir geros reputacijos dirba labai atsakingai, garantuoja už atliktų darbų kokybę, neslepia kontaktų.
• Reklama
Stabiliai dirbanti įmonė turi savo klientų ratą (meistrai, architektai, dizaineriai, salonai, statybinės organizacijos), todėl tokia įmonė išgalvotais vardais niekada nesireklamuos įvairiuose pokalbių forumuose ar nemokamų skelbimų portaluose.
• Plagiatas
www.zidiniumeistrai.lt - pirmasis Lietuvoje internetinis puslapis apie židinius, krosnis, kaminus. Dabar jau yra daugybė tokių svetainių ir nesunku pastebėti, jog dauguma jų sukurtos ir tebekuriamos panaudojus www.zidiniumeistrai.lt tinklapyje paimtas idėjas, šablonus, rubrikas, aprašymus.
• Kainos
Vyraujantį stereotipą, kad samdytis privatininką ir tai bus pigiau laikas keisti. Privatus meistras konkuruoja tik vienoje eilutėje iš bendros statinio sąmatos – darbų kaina. Kitos pozicijos panašios, tačiau įmonės, turėdamos sutartis ir pirkdamos medžiagas dideliais kiekiais, jas gali pasiūlyti palankesnėmis kainomis, kompleksiškai pristatyti, tad šioje vietoje klientas gali nemažai sutaupyti, o finale - gauti legalų produktą už konkurencingą kainą.
• Akcijos, nuolaidos, išpardavimai
Prekybos tinkluose daromos akcijos tam, kad privilioti klientus. Židinių versle į tai reikėtų pasižiūrėti gan atsargiai. Galbūt prekė per ilgai pragulėjo sandėlyje (lauke) ir pakito produkto savybės. Bet įmanoma ir tai, kad įmonė neturi pinigų naujo krovinio įsigijimui. Tokiu atveju klientas tikrai laimi.
• Legalumas
Meistras, pavadinkime jį meistru Pupkinu, dirba nelegaliai, be dokumentų, nemoka mokesčių. Dažnai tokie meistrai registruoti darbo biržoje. Samdydami pigesnį meistrą, iš tikrųjų mes sumokame tą patį. Mes dirbdami savo tiesioginį darbą per mokesčius valstybei išlaikome „bedarbį“ kurį patys ir samdome. Tokiu būdu mes jam sumokame dvigubai. Jis sėdi mums ant sprando, o mes jam dar mokame, galų gale už jo vaikų mokymą mokame taip pat mes...
Būtinai reikalaukite Verslo liudijimo, kurio kaina yra simbolinė. Jeigu samdytas meistras neturi verslo liudijimo, vadinasi jis gauna išmokas kita forma...
• Atlikti darbai
Keista, kada meistro, nors pagal interneto puslapį susidaro įspūdis, jog tai didelė įmonė, svetainėje daug informacijos, tačiau nėra atliktų darbų galerijos. Perfrazuotą informaciją patalpinti į tinklapi Copy Paste būdu nėra sudėtinga. Atliktų darbų galerija – vienas svarbiausių meistro pasirinkimo kriterijų. Keista ir tai, kad patirtis per 10 metų, o atliktų darbų tik keletas. Tai ką, po 1 židinį į metus. Iš ko tada ta patirtis?
• Garantijos
Klientai dažnai teiraujasi: kokios garantijos? Remiantis Statybų įstatymu, matomų darbų garantinis terminas yra 5, paslėptų – 10 metų. Tačiau šia garantija gali pasinaudoti tik gyvuojančių statybos bendrovių klientai. Jei įmonės nėra, nėra ir garantijų – remontuotis teks pačiam.
• Bendradarbiavimas
Pasakyk man kas tavo draugai ir aš pasakysiu kas tu. Kas geriau gali apibūdinti meistrą nei jo konkurentai? Jeigu įmonė ar meistras dirba kokybiškai ir atsakingai, tai jie turėtų būti gerbiami konkurentų ir nebijoti jų nuomonės.
• Įvaizdis
Įvaizdis dar ne viskas, tačiau pagal jį taip pat galime spręsti. Mes, meistrai klientus vertiname pagal automobilį, namą ir pagal tai siūlome ir židinį. Klientas meistrus vertina pagal profesionalius patarimus, išklabą, spec. aprangą, įrankius, transportą... Profesionalūs įrankiai (lazeriai, atstumų matuokliai) ir pagalbinės priemonės (pastoliai, spec. transportas) užtikrina kokybę palengvina darbų atlikimą.
• Apibendrinimas
Legali ir egzistuojanti įmonė, viešai skelbiamas adresas, vadovo pavardė, atliktų darbų galerija, kvalifikaciją įrodantys dokumentai...
Būkite budrūs!!!
Sukūrė: Rimas Jatkauskas
mob. 8 688 88695
Straipsniai
![]() Klijuojama apdaila |
![]() Kamino valymas |
![]() Smart Fan ventiliatorius |
![]() Suomiški židiniai |
![]() KOBOK modeliai |
![]() KOBOK - židiniai, kurie šildo |
![]() Izoliuoti kaminai |
![]() Lauko židinys, picos krosnis, duonkepė |
![]() Glamm Fire |
![]() Parodoje Supernamai 2014 krosnininkai surengs neregėtą šou |
![]() ASTRA granulinės krosnelės |
![]() Deginti atliekas draudžiama! |
UAB Židinių meistrai - vieni stpriausių Lietuvoje 2012 - 2013 m |
![]() Dūmų ventiliatorius |
Liepsnojantis tunelis išskirtiniam interjerui |
Pirties kaminas |
![]() Tandyras - keramikinė krosnis, šašlykinė, lauko židinys... |
![]() Vasara Lietuvoje - 2013 |
![]() MCZ |
Raituzo namo statybos |
![]() UAB Židinių meistrai - vieni stipriausių Lietuvoje |
![]() Židinių ir dūmtraukių rinkos kuratoriai |
![]() Ugniakurai šildantys vandenį |
![]() Naujas veidas - naujos galimybės |
![]() Kaip paruošti židinį dažymui |
![]() Įdėklas į kaminą |
![]() Kaip pasirinkti meistrą |
![]() Akumuliacinės plokštės |
![]() Išrinktas gražiausias židinys bei prizų laimėtojai |
![]() Blogai traukia - kviesk kaminkrėtį |
![]() Nesidžiaugia židiniu |
Prastas židinys - paties pirkėjo problema |
![]() Kaip elgtis kilus gaisrui |
![]() Spartherm - prestižiniai vokiški židiniai |
![]() Granulinės krosnelės KALOR |
![]() Kaip tinkamai pasirinkti kaminą |
![]() GRENAISOL konstrukcinės-termoizoliacinės plokštės |
![]() Apsauginiai stiklai |
![]() Kaminas krosniai ir Kalėdų Seneliui |
![]() Spalvos |
![]() Akmenų horoskopas zodiako ženklams |
![]() SCHIEDEL ISOKERN moduliniai lavos kaminai |
![]() Ką reikia žinoti apie apdailą |
![]() Schiedel montavimo instrukcija |